Miért számít az ellenőrzés és hogyan valósítható meg?
A szórólapterjesztés ellenőrizhetősége kulcsfontosságú a marketing költség megtérülésének beazonosításához. A nagyvállalatok gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy a befektetett pénzük (tervezés, nyomtatás, szállítás, terjesztés) valóban eléri a célját vagy a szórólapok csak a szelektív hulladékgyűjtőben végzik.
Miért bukkan fel ez a probléma?
A megbízott terjesztőkre hagyott feladatok esetén gyakran nincs független visszaellenőrzés – vagy ha van, az csak papíron történik. A ZalaPost és a Média Magyarország például kirendelt ellenőröket alkalmaz a terjesztés minőségének ellenőrzésére, de a legtöbb terjesztőnek nincs lehetősége vagy affinitása költeni erre. Ebből fakadóan könnyedén előfordulhat, hogy a szórólap nem megfelelően vagy egyáltalán nem jut el a felhasználóhoz az ellenőrzés hiányában.
Hogyan tudnak a cégek maguk is tájékozódni?
- Ellenőrzési jegyzőkönyv bekérése – Zárt adatlap, fotókkal, GPS koordinátákkal a helyszín és a körülmények leírásával.
- Szúrópróbaszerű ellenőrzés – megbízott saját szakértő vagy független cég bevonása, heti, napi rendszerességgel vagy kifejezetten az adott kampány idejére.
- ROI mutatók beépítése – kuponkódok vagy egyedi QR-kódok a szórólapokon, amelyekkel könnyen mérhető, hány vásárló érkezett az offline hirdetésnek köszönhetően.
- Ügyfél-visszajelzés kérése – rövid terjesztési kérdőívek kitöltése terjesztés után.

Pár dolog, ami segítheti a nyomonkövetést:
- GPS-alapú riportálás a terjesztési útvonalról
Érdemes óvatosan kezelni, hiszen szenzitív személyes adatnak minősülhet a nem munkavégzést érintő esetben, de a szerződéskötésnél érdemes rákérdezni a terjesztőnél - Fotódokumentáció postaládáknál, akciót hirdető plakátoknál
Egyszerre igazolja a terjesztés meglétét és a személyes jelenlétet - Kezdés–befejezés idő rögzítése és szórólapszám egyeztetése
Segíti az átláthatóságot, könnyebben számszerűsítheti a szórás hatékonyságát (minden esetben kalkulálj a szórási körülményekkel -> pl. időjárás, logisztikai nehézség stb.) - QR-kódos vagy kuponkód elhelyezése a szórólapon
Mérhetővé teheted a kampány hatékonyságát, melyet pontosíthatsz a vásárlás során megadott irányítószámmal / településsel.
A bizalom és a hosszútávú együttműködés szerepe:
A szórólapterjesztés sikerének kulcsa nem csak a pontos kivitelezésen múlik, hanem a cégek közti kölcsönös bizalmon is. Egy átláthatóan működő terjesztő cég – amely dokumentálja munkáját, visszajelzéseket gyűjt és nem fél megosztani az adatokat – hosszú távon stabil partnerévé válhat bármelyik hirdető vállalkozásnak.
A transzparens működés nemcsak a kampány hatékonyságát növeli, de biztonságérzetet is ad a megrendelőnek, aki tudja: a pénze nem vész kárba. Érdemes tehát már az első együttműködéskor lefektetni az elvárásokat, kommunikálni az ellenőrzési lehetőségeket és nyitottan kezelni az esetleges módosítási igényeket is. Az ilyen hozzáállásból valódi-, hosszútávon is működő partnerkapcsolatok születhetnek, amelyek mindkét fél számára eredményesek.
Összegzés:
Az ellenőrizhető szórólapozás nem luxus, hanem szükséglet! Azzal, hogy céged kér független ellenőrzést (pl. szúrópróba szerű ellenőrzés, jegyzőkönyv, GPS-jelentés stb.), valamint integrál ROI-mérő eszközöket (QR, kupon), elkerülheted a fölösleges pazarlást.
Mi a SüniFutárnál elkötelezett hívei vagyunk a transzparenciának ezért többféle minőségbiztosítási elemet is beépítettünk szolgáltatásunkba. Ha érdekel pontosan milyen rendszerben és milyen elvek mentén dolgozunk fusd át Terjesztés menüpontunkat, ahol minden információt megtalálsz!