A nyomtatott reklámanyagok – szórólap, brosúra, katalógus – ma is hatékony kiegészítői lehetnek digitális kampányaidnak. Az, hogy mikor melyiket érdemes használni, nagyrészt a célodtól, a célközönségtől és a mondanivalódtól függ.
Segítünk eligazodni, hogy megtalálhasd a legjobb választást az igényeidnek!

Szórólap – gyors figyelemfelkeltés, helyi célzás

A szórólap akkor ideális választás, ha egy eseményt, akciót vagy helyi promóciót kívánsz kommunikálni gyorsan és célzottan. Mivel olcsóbb a gyártása, könnyen terjeszthető – postaládába, kézbe osztva, utcai kiosztással – ez az egyik leghatékonyabb “első érintkezési” eszköz. A kreatívabb szórólapok akár 3–5 %-os aktivitási arányt is elérhetnek.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség adatai szerint a szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada vásárolt már legalább egyszer. Ez azt bizonyítja, hogy ha gyors vásárlói reakciót akarsz generálni (például egy „nyitási akció” kommunikálása), a szórólap kiváló választás.

sunifutar-sunifutarpecs-szorolap-szorolapterjesztes-brosura

Brosúra – részletes tájékoztatás, márkaarculat építés

A brosúra (prospektus) több oldalas, hajtott vagy lapozható formátum, amely alkalmas arra, hogy részletesebb információt adjon – akár szolgáltatásról, akár termékcsoportról. Ha a cél, hogy ne csak felkeltsd a figyelmet, hanem meggyőzd az érdeklődőt, a brosúra remek eszköz.

Példa: egy szolgáltató cég bemutathatja csomagjait, referenciáit, ügyfélvéleményeit. A brosúra ideális akkor, ha az érdeklődők már nyitottak és szeretnél mélyebb kapcsolatot kialakítani velük.

Katalógus – teljes termékválaszték bemutatása

Ha sok terméked van – különféle variánsokkal –, a katalógus a legjobb választás. Oldalról oldalra tudja bemutatni a termékfotókat, műszaki adatokat, árakat és verziókat. A nyomtatott katalógus hagyományosan a cégek egyik legfontosabb marketingeszköze.

Példa: egy bútorbolt évente kétszer küldi ki nyomtatott katalógusát meglévő vevőinek és szezonális újdonságait mutathatja be benne. A katalógus előnye, hogy tartós, az ügyfél asztalán marad, és hónapok múlva is elővehető.

sunifutar-sunifutarpecs-sunigyorsfutar-szorolapterjesztes-szorolap-szorolapterjesztopecs

Mikor melyiket válaszd?

  • Ha gyors vásárlóreakciót vársz, akcióval, kuponnal, válaszd a szórólapot.
  • Ha részletesebben szeretnéd bemutatni szolgáltatásaidat vagy termékeidet, használj brosúrát.
  • Ha széles kínálatod van, és hosszú távú referenciaanyagot akarsz adni, készíts katalógust.

Összegzés – kombinált stratégiával a legnagyobb hatásért

A leghatékonyabb megoldás gyakran az, ha kombinálod ezeket: szórólappal felkelted a figyelmet, brosúrával részletesen tájékoztatsz, katalógussal pedig hosszú távon is magadon tartod a vásárló figyelmét. A Sünifutár nyomdai kapcsolataival és terjesztési szolgáltatásaival mindhárom eszközt hatékonyan alkalmazhatod – a tervezéstől a szórásig.

 

Felhasznált kutatási források: