A nyomtatott reklámanyagok – szórólap, brosúra, katalógus – ma is hatékony kiegészítői lehetnek digitális kampányaidnak. Az, hogy mikor melyiket érdemes használni, nagyrészt a célodtól, a célközönségtől és a mondanivalódtól függ.
Segítünk eligazodni, hogy megtalálhasd a legjobb választást az igényeidnek!
Szórólap – gyors figyelemfelkeltés, helyi célzás
A szórólap akkor ideális választás, ha egy eseményt, akciót vagy helyi promóciót kívánsz kommunikálni gyorsan és célzottan. Mivel olcsóbb a gyártása, könnyen terjeszthető – postaládába, kézbe osztva, utcai kiosztással – ez az egyik leghatékonyabb “első érintkezési” eszköz. A kreatívabb szórólapok akár 3–5 %-os aktivitási arányt is elérhetnek.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség adatai szerint a szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada vásárolt már legalább egyszer. Ez azt bizonyítja, hogy ha gyors vásárlói reakciót akarsz generálni (például egy „nyitási akció” kommunikálása), a szórólap kiváló választás.

Brosúra – részletes tájékoztatás, márkaarculat építés
A brosúra (prospektus) több oldalas, hajtott vagy lapozható formátum, amely alkalmas arra, hogy részletesebb információt adjon – akár szolgáltatásról, akár termékcsoportról. Ha a cél, hogy ne csak felkeltsd a figyelmet, hanem meggyőzd az érdeklődőt, a brosúra remek eszköz.
Példa: egy szolgáltató cég bemutathatja csomagjait, referenciáit, ügyfélvéleményeit. A brosúra ideális akkor, ha az érdeklődők már nyitottak és szeretnél mélyebb kapcsolatot kialakítani velük.
Katalógus – teljes termékválaszték bemutatása
Ha sok terméked van – különféle variánsokkal –, a katalógus a legjobb választás. Oldalról oldalra tudja bemutatni a termékfotókat, műszaki adatokat, árakat és verziókat. A nyomtatott katalógus hagyományosan a cégek egyik legfontosabb marketingeszköze.
Példa: egy bútorbolt évente kétszer küldi ki nyomtatott katalógusát meglévő vevőinek és szezonális újdonságait mutathatja be benne. A katalógus előnye, hogy tartós, az ügyfél asztalán marad, és hónapok múlva is elővehető.

Mikor melyiket válaszd?
- Ha gyors vásárlóreakciót vársz, akcióval, kuponnal, válaszd a szórólapot.
- Ha részletesebben szeretnéd bemutatni szolgáltatásaidat vagy termékeidet, használj brosúrát.
- Ha széles kínálatod van, és hosszú távú referenciaanyagot akarsz adni, készíts katalógust.
Összegzés – kombinált stratégiával a legnagyobb hatásért
A leghatékonyabb megoldás gyakran az, ha kombinálod ezeket: szórólappal felkelted a figyelmet, brosúrával részletesen tájékoztatsz, katalógussal pedig hosszú távon is magadon tartod a vásárló figyelmét. A Sünifutár nyomdai kapcsolataival és terjesztési szolgáltatásaival mindhárom eszközt hatékonyan alkalmazhatod – a tervezéstől a szórásig.