A kis- és középvállalkozások számára a reklámra fordított költség általában szűkös, de kulcsfontosságú tényező. A nagyobb cégekkel ellentétben egy kisebb vállalkozás nem engedheti meg magának reklám csapat vagy marketing szakember alkalmazását, így legtöbbször külső segítség nélkül kénytelenek boldogulni ebben a világban.

A digitális marketing töretlen népszerűsége ellenére a hagyományos módszerek, különösen a szórólapok, még mindig  kiemelten hatékonyan segíthetik a helyi vállalkozásokat az ügyfélkörük növelésében. Sok nagyobb cég számára belefér a költségvetésbe egy rosszul sikerült reklámkampányból származó bevételkiesés, de a kis- és középvállalkozások számára ezek hatalmas kiesések lehetnek. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan lehet a szórólapokkal költséghatékonyan és eredményesen reklámozni.

sunifutar-blogcikk-szorolap-koltseghatekony-sikeres

Miért érdemes szórólapot használni?

Alacsony költség:
Egy szórólap előállítása és terjesztése lényegesen olcsóbb lehet, mint online hirdetéseket futtatni. Ráadásul online hirdetések esetében szükség lehet külsős szakemberre és magas reklámbüdzsére.

Mérd az eredményeket!
Használj egyedi kódokat vagy QR-kódot a szórólapokon, hogy nyomon kövesd, mennyire hatékony a kampányod. Kuponok esetében is jól mérhető a szórólap pontossága és hatékonysága.

Helyi célzottság:
A szórólapokkal pontosan el lehet érni a kívánt célközönséget, aki potenciális célközönsége termékünknek / szolgáltatásunknak.

Kézzelfogható reklám:
Egy fizikailag átadott szórólap nagyobb eséllyel kelt figyelmet, mint egy gyorsan továbbgörgethető online hirdetés.

Mikor érdemes szórólapot használni?

Lokális ügyfélkört céloz:
Ha a vállalkozásod egy adott városban vagy környéken működik (pl. étterem, szépségszalon, edzőterem, ingatlaniroda, autószalon stb.), a szórólap segíthet közvetlenül elérni a célcsoportodat.

Nyitási vagy különleges eseményeket hirdet:
Új üzlet nyitása, szezonális akciók, események vagy különleges promóciók esetén a szórólap gyorsan eljuttathatja az üzenetedet a megfelelő emberekhez.

Olyan célcsoportot céloz, amely kevésbé van jelen az online térben:
Ha az ügyfeleid kevésbé aktívak az interneten (pl. idősebb korosztály, falusi lakosság), a fizikai reklám hatékonyabb lehet számukra.

Jól megtervezett és figyelemfelkeltő a szórólap:
Ha vizuálisan vonzó, lényegre törő és világos cselekvésre ösztönöz (pl. „Hozd be ezt a kupont és kapj 10% kedvezményt!”), akkor nagyobb eséllyel működik.

Hatékony terjesztési stratégia van mögötte:
Fontos, hogy a megfelelő helyekre juttasd el (pl. postaládák, események, irodák), ahol a célközönséged megfordul.

sunifutar-szorolap-blogcikk

Hogyan lehet költséghatékony a szórólapterjesztés?

Célozz meg pontosan!
Ne szórj szét feleslegesen szórólapokat. Elemezd a célközönségedet és csak azokba az utcákba, lakóközösségekbe juttasd el, ahol valóban érdeklődhetnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

Használj vonzó design-t!
Egy jól megtervezett szórólap, amely tartalmaz egy erős üzenetet és egy egyértelmű cselekvésre ösztönzést (pl. kupon, kedvezmény), nagyobb eséllyel fog működni.

Dolgozz hatékonyan a terjesztésben!
Ha nincs lehetőséged saját kezűleg terjeszteni, érdemes olyan céget megbízni, akik költséghatékonyan végzik el a munkát. Általában a helyi szórólapterjesztők jól ismerik a terepet és tudnak segíteni a terjesztés konkretizálásában is. A szórólapok tehát költséghatékony és effektív marketingeszközt jelentenek, ha megfelelően alkalmazzák őket. Ha szeretnél eredményes szórólapot készíteni, de elakadtál, érdemes profi tervező és egy hatékony terjesztő segítségét is igénybe venni!